Evakueringsplan ved brand

Hvis brandalarmen lyder på skolen, skal SAMTLIGE ELEVER OG PERSONALE – uanset årsag til alarmen – forlade bygningen.

Personalet

Samtlige elever skal guides ud af bygningen via nærmeste trappeopgang/i henhold til flugtvejsoversigt, og over til mødestedet.

UNDER TRÆET TIL HØJRE FOR UDGANGEN, PÅ PLADSEN FORAN SKOLEN

Eleverne skal gå samlet og følge lærernes anvisninger.
    Den ansvarlige lærer skal sikre, at alle har forladt lokalet og lukke, men ikke låse, døren til lokalet.
    Lærerne skal sikre sig at der ikke opholder sig elever på toiletter og fællesområder, som skal tømmes
    Læreren skal ved mødestedet tælle eleverne og meddele til brandvæsen/afdelingskoordinator/ansvarlig lærer, eller ledelse, om der mangler elever.

Elever

• Eleverne skal efterlade deres tasker og andre ’ikke nødvendige’ ejendele
  • Bygningen skal forlades i god ro og orden via anviste udgange
  • Eleverne skal forblive samlet på mødestedet indtil andet er anvist
  • Den enkelte elev skal så vidt muligt orientere sig, om alle klassekammeraterne er i gruppen

Elevatoren må ikke benyttes!

Hvis du opdager en brand

• Vurder omfanget af branden
  • Forsøg at slukke branden ved hjælp at de til rådighed værende remedier

Hvis brand ikke kan slukkes

• Find nærmeste brandalarm og aktiver denne
  • Følg proceduren for evakuering ved brand

Bombetrusler

Ved en bombetrussel følges evakueringsplanen i forbindelse med brand.

OBS! Opsamlingssted er stien ved Prags Boulevard (til højre for opsamlingssted ved brand)

Praktiske forhold og efterbehandling af alarmer

Brandøvelse på A10 skal afholdes to gange om året.
    Brandøvelsen skal primært vejlede bygningens personale.
    Hver brandøvelse skal evalueres.

Sikkerhedsgruppen (ledelse og AMR-repræsentant) mødes hurtigst muligt efter en brand/evakuering for at vurdere behovet for eventuel krisehjælp og anmeldelse af arbejdsskader m.v.

I tilfælde af en påsat brand, anmelder ledelsen hændelsen til politiet.

Forholdsreglerne gennemgås og revideres årligt i forbindelse med brandøvelse, eller efter pædagogisk drøftelse på afdelingen.